Home Uncategorized Podział reklam ze względu na treść

Podział reklam ze względu na treść

written by admin Czerwiec 9, 2017

Każdy z nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z każdego miejsca; czyli obecne w skórze billboardów, plakatów, albo same reklam telewizyjnych i radiowych. Informacje mogą dostać wiele form, jednak stanowią jedną funkcję: powinny skłonić nas do zaangażowania się danym produktem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam jednak muszą wspominać o czymś bardzo ważnym. Mężczyznom nie można niczego rozkazać, ale ważna ich zmanipulować, by (nawet czasem nie do celu świadomie) wykonali czynności, których od nich przewidujemy. I tutaj mamy do własnego problemu, więc do hipnotycznego języka wpływu, jakim jest perswazja. Ludziom, jacy nie są związani prosto z marketingiem, modne są podziały informacji ze względu na media, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu istnieje też jedne niezwykle istotny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, lub ze względu na myśl. Tak to możemy korzystać reklamy szeptane, informacyjne, lecz i reklamy typu francuskiego czy nawet polskiego.

Czym dzielą się przedstawione przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najlżejsza do określenia – stanowi to po prostu przekaz, iż jesteśmy dodatek do zaoferowania dla klienta. Reklama francuska a będzie używała sprzedać nam dany towar posiadając go w styl żartobliwy. Z serii reklama typu polskiego będzie odnosiła do takich kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń bądź same zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najlepsza jest informacja typu szeptanego. By ją okazać, użyję pewnego przykładu. Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w składzie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym zdaniem, kieruje się w bliskim kursie oraz od razu zaczyna wychwalać produkt, nie zważając na swoje protesty, iż tak naprawdę też się nie zdecydowaliśmy albo jeszcze „tylko oglądamy”. Ten gatunek sprzedaży sprawia, że czujemy się przytłoczeni, śledzeni, mamy z razu ochotę rozwiązań ze sklepu.

comarch erp xl opinie

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, a kiedy odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną mówić do innego sprzedawcy, że niedawno kupili dla własnego partnera koszulę w obecnym biznesie, zaczną wychwalać produkt. Da to, że my, przypadkowi słuchacze, zainteresujemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie pozwalamy tę tąż koszulę, zapłacimy za nią również zadowoleni wyjdziemy, nie będąc do kraju świadomości, że obecnie zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym stanowi perswazja. Czy jest do zjawisko dobre? Dla użytkowników płaciło się, iż nie, w efekcie nikt nie chce być kierowanym. Jednak dla sprzedawców jako wysoce. Spójrzmy prawdzie w oczy. Sklepy, wszystko samo z jakiej branży, spośród ostatniego się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do tyłu się sprawdza.